You are here
Home > Zdrowie > Top 5 zasad zdrowego trybu życia

Top 5 zasad zdrowego trybu życia

Świadomość społeczna w kontekście konsekwencji zdrowotnych wynikających z nieodpowiedniego stylu życia sprawia, że coraz częściej można się z osobami, które podejmują trudy prowadzenia zdrowego trybu życia.

Jak wyglądają podstawowe zasady zdrowego trybu życia? Co należy robić, aby móc powiedzieć, że nasz styl życia ma charakter pro-zdrowotny i nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Poznaj pięć podstawowych elementów.

1. Dieta, czyli jak jeść zdrowo?

Jadłospis zdrowy to jadłospis: pełnowartościowy, zbilansowany i bazujący na produktach wysokiej jakości. Jedz, kilka razy na dobę (4-6 razy) o stałych porach. Pij dużą ilość wody (nawet 4 litry na dobę). Zadbaj o to, by dostarczać ostatni posiłek maksymalnie dwie-trzy godziny przed snem.

2. Ruch, czyli zdrowe aeroby

Ruch to zdrowie – to powiedzenie ma w sobie wiele prawdy. Aktywne spędzanie czasu wiąże się z kilkoma korzyściami, a konkretniej: lepszą kondycją organizmu, zapobieganiem dolegliwościom, poprawą krążenia, poprawą pracy układu oddechowego, zapobieganiem odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Szczególnie pro-zdrowotne właściwości wykazują ćwiczenia aerobowe (tlenowe).

3. Sen, czyli o istocie regeneracji

Przemęczenie, nadmierna senność w ciągu dnia, problemy z koncentracją to efekt niedostatecznej regeneracji. Zwykle wiąże się to z niedostatecznym czasem snu. To jednak nie jedyne przyczyny takiej reakcji organizmu. Na niewyspianie wpływ może mieć także brak komfortu w sypialni, jedzenie przed snem czy używki.

4. Używki, czyli co można, a czego nie można

Wiele osób, które zmieniają swój tryb życia pragnie całkowicie odciąć się od wszelkich używek. O ile, rzucenie palenia i środków odużających (narkotyków, dopalaczy) jest konieczne, o tyle rozstanie z alkoholem wcale nie. Udowodniono bowiem, że lampka wina wieczorem czy małe piwo po wysiłku fizycznym mogą wykazywać dobroczynne właściwości.

5. Suplementy, czyli jak wspomagać organizm

Prowadzenie zdrowego trybu życia to także suplementacja. Uzupełnianie diety w ten sposób jest bardzo wygodne i zalecane przez dietetyków i lekarzy. Należy jednak pamiętać, że dobór konkretnych środków powinien być oparty o niedobory i generowane zapotrzebowanie.

Dodaj komentarz

Top