You are here
Home > Uroda > 5 błędów popełnianych przez amatorów kulturystyki

5 błędów popełnianych przez amatorów kulturystyki

Męski wzorzec atrakcyjności zakłada, że sylwetka mężczyzny powinna być umięśniona, postawna i mężna. Nic więc dziwnego w tym, że Panowie tak często decydują się na zakup karnetu na siłownię, czy realizację diety na masę.

Niestety, lwie grono z nich popełnia mnóstwo błędów w swojej amatorskiej przygodzie na siłowni. Dzisiaj pragniemy przedstawić pięć błędów, które popełniane są najczęściej.

Nie rozgrzewamy się.
Rozgrzewka i rozciąganie mięśni jest kluczowe dla profilaktyki przeciw-urazowej. Niestety, bardzo często o tym zapominamy lub po prostu ignorujemy ją rolę. Do czasu może uchodzić to nam na sucho, ale prędzej czy później kończy się to naderwaniem, skrzywieniem lub skręceniem stawu.

Dobieramy zbyt duże obciążenie.
To ile nakładasz na sztangę ma ogromne znaczenie dla wzrostu Twoich mięśnie. Nie mniej jednak, na siłę dokładanie kolejnych krążków z obciążeniem, jest pozbawione większego sensu. Istotniejsza jest bowiem technika wykonywania ćwiczeń. Należy zatem dobierać obciążenie w taki sposób by maksymalizować efektywność treningu przy jednoczesnej możliwości realizacji ćwiczenia w sposób poprawny technicznie.

Nadużywamy treningu.
Wydawać by się mogło, że dodatkowy trening nikomu nie zaszkodzi. Nic bardziej mylnego! Budując masę mięśniową powinniśmy pozwolić naszym mięśniom odpoczywać. Dlatego też 3-4 sesje treningowe dla amatora kulturystyki to w pełni wystarczający bilans objętościowy.

Zapominamy o diecie.
Proces budowy masy mięśniowej to nie tylko siłownia. Kluczową rolę pełni również nasza dieta. Niestety, bardzo często zapominamy o niej, czego konsekwencją są niedostateczne rezultaty.

Przeceniamy suplementy.
Rola suplementacji jest coraz większa. Nie oznacza to jednak, że ich stosowanie „załatwi całą sprawę”. Nie powinniśmy przeceniać ich roli i nadal traktować jako dodatek do diety i treningu. Wszak, suplementy to uzupełnienie, a nie substytuty diety.

Dodaj komentarz

Top