You are here
Home > Uroda > 3 sposoby na masę mięśniową

3 sposoby na masę mięśniową

Kiedy kobiety za cel stawiają sobie „schudnąć”, mężczyźni starają się nabrać masy mięśniowej, by podkreślić swoją męskość. Cóż, nie ma w tym nic dziwnego – umięśniona, atletyczna sylwetka cechuje atrakcyjnego mężczyznę.

Jak nabrać masy mięśniowej?

Budowanie masy mięśniowej nie należy do procesów łatwych. Jest wymagające i czasochłonne. Potrzebna jest samodyscyplina, systematyczność oraz skrupulatność. Poniżej prezentujemy trzy kluczowe elementy, które przyczyniają się do szybkich wzrostów włókien mięśniowych.

  1. Dieta

    Zmiana żywienia jest konieczna, aby zacząć przybierać na masie. Przede wszystkim dieta musi byc obfita w węglowodany złożone, pełnowartościowe białko oraz zdrowe tłuszcze. Musi składać się z dużej liczby posiłków (nawet siedem na dobę), które powinny być podawane o stałych porach. Odstępy pomiędzy każdym posiłkiem nie powinny być dłuższe niż trzy godziny.

  2. Trening

    Aby zbudować mięśnie, a nie tylko przytyć należy przede wszystkim zadbać o regularną dawkę treningu. W procesach budowania masy mięśniowej najlepiej sprawdza się trening siłowy oparty na ćwiczeniach bazowych (wielostawowych), takich jak: martwy ciąg, wyciskanie, podciąganie, wiosłowanie sztangą czy uginanie ramion.

    Należy realizować minimum trzy sesje treningowe w tygodniu, których długość powinna oscylować w granicach 90 minut (sześć ćwiczeń po 3-4 serie; 8-12 powtórzeń).

  3. Suplementacja

    Stosowanie odżywek wspomagających wzrost masy mięśniowej jest bardzo powszechne. Na procesy budowania masy wpływają najlepiej preparaty kreatynowe, aminokwasy BCAA oraz L-Glutamina. Jako uzupełnienie diety można stosować Carbo, Gainery oraz odżywki białkowe.

Budując masę mięśniową należy pamiętać o systematyczności. Nie można przerywać diety, ani robić przerw w treningu (chyba, że mają charakter regeneracyjny).

Należy także pamiętać, by wykorzystywane suplementy stanowiły część odżywiania (były brane pod uwagę przy kształtowaniu bilansu wartości odżywczych i kalorii).

Dodaj komentarz

Top